Sportblessures voorkomen door goede fysiotherapie

Er zijn een heleboel sportblessures te bedenken die je kan oplopen tijdens het sporten. Denk maar eens aan een potje voetbal, waarbij je je hamstring, enkelbanden of meniscus kan inscheuren. Dit zijn allemaal vervelende blessures met hele nare gevolgen, waar je jarenlang ergernis van zult hebben.

De grootste oorzaak voor het oplopen van sportblessures is dat er vaak te weinig kracht en stabiliteit is rond de gewrichten. Wij van Suzanweb.nl raden aan om altijd spierversterkende oefeningen te doen. Denk maar eens aan krachttrainingen in de fitness. Hierbij kan bijvoorbeeld een Fysio in Hilversum heel goed van pas komen.

Hoe voorkom ik een sportblessure?

Jaarlijks vallen er toch in Nederland ongeveer meer dan 5 miljoen sportblessures. Wij hopen met het geven van deze tips tot vermindering.

  1. Spierversterkende Oefeningen (stabiliteit, Coördinatie)
  2. Goede Schoenen
  3. Kleding
  4. Persoonlijke Bescherming
  5. Opbouw training
  6. Warming-Up
  7. Gezondheid

Waar wij bij Suzanweb.nl ons erg verbazen is dat veel sporters niet door hebben tijdens het sporten dat ze vaak slecht bezig zijn, en niet nadenken over het oplopen van een ernstige sportblessure zoals een meniscusscheur.

Opbouw sporttraining door Warming-up

Bij elke sport dat je beoefent, is de warming-up het allerbelangrijkste. Wees goed opgewarmd voordat je intensief gaat sporten zoals voetballen. Hierbij is het belangrijk dat de spieren goed warm en gestrekt zijn. Doe je dit niet? Dan kan je een heleboel nare blessures oplopen.

Een van die blessures zijn:

  • Kruisbandscheuren
  • Hamstringblessure
  • Verzwikkingen van de enkel

Om sportblessures te voorkomen is het ook mogelijk om sportbraces te
gebruiken. Door hier gebruik van te maken bescherm je je gewrichten en
kun je bepaalde spieren en banden ontlasten. De kans op sportblessures
neemt hierdoor enorm af.