Leef gezonder met deze 3 tips

Vandaag de dag is het een algemeen bekend gegeven dat iemand die gezond leeft langer zal leven en meestal ook een betere kwaliteit van leven heeft. Om jou te helpen dit te realiseren geven we je 3 belangrijke tips die je helpen gezond te blijven.

Eet voldoende groenten

Een mens dient per dag ruim 300 gram groenten te eten, deze bevatten stoffen die het lichaam gebruikt om zicht te beschermen tegen ziektes en andere kwaad willende indringers. Ook bevatten veel groenten een hoge hoeveelheid calcium. Broccoli en radijsjes bevatten per 100 gram 100 milligram calcium. Het lichaam gebruikt calcium onder andere om je botten gezond te houden. Een volwassen persoon heeft 1 tot 1,5 gram calcium nodig om te voorkomen dat je botontkalking krijgt.

Snelle en trage suikers

Het is van grootst belang dat je zoveel mogelijk trage in plaats van snelle suikers eet. Snelle suikers geven een energie boost die van korte duur is en opgevolgd wordt door een dipje. Daarna ben je weer ver terug bij af; je moet opnieuw iets eten anders krijg je weer honger.

Helaas weten veel consumenten niet welke producten snelle en welke producten trage suikers bevatten ondanks het feit dat het relatief logisch is.
De meeste producten die van de natuur komen bevatten alleen maar trage suikers en zijn dus goed voor je gezondheid. Echter zijn er wel een aantal uitzonderingen zoals mais en aardappelen, deze bevatten zetmeel en vallen dus onder de snelle suikers. Producten die uit fabrieken komen zoals koekjes en frisdranken bevatten ook veel snelle suikers. Het is dus aan te raden deze zoveel mogelijk te vermeiden en te vervangen voor producten met trage suikers. Hiernaast is fysiotherapie Gouda ook een optie voor goede medische fysiotherapie behandelingen.

Beweeg regelmatig

Als je regelmatig beweegt blijft je lichaam soepel en kom je ook minder snel aan. Ook worden er “gelukshormonen” aan gemaakt bij iemand die regelmatig sport. Hierdoor ziet een mens meer de positieve dingen in het leven en zal hij of zij gelukkiger worden.

Het advies is om minimaal 2 keer per week aan conditie training te doen en 1 uur kracht training. Zo hou je jouw hart gezond en je spieren sterk.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *