Jezelf goed verzorgen

Het onderhouden van je lichaam is belangrijk en dat wordt door steeds meer mensen ingezien. Met de sporttrend zien we dit met name terug, maar ook de nazorg van het sporten is steeds belangrijker. Een manier om het lichaam te onderhouden en dan met name na het sporten is om naar de sauna te gaan. Tegenwoordig kun je steeds voordeliger genieten van een saunabezoek. Op SaunaDeals.nu vind je sauna korting, acties en aanbiedingen. Voordelen van de sauna zijn onder andere:

  • Sneller spierherstel
  • Betere doorbloeding
  • Betere weerstand
  • Betere nachtrust

Er zijn daarnaast nog talloze andere redenen te vertellen waarom de sauna goed is. Naast lichamelijk is het namelijk ook mentaal heel erg goed. Je ontspant en komt weer helemaal tot rust. Je ziet daarna alles weer helder en hebt jezelf wat rust kunnen geven. De sauna is iets dat iedereen moet proberen en ervaar de voordelen zelf!

Een andere manier om je lichaam te verzorgen is een heerlijke pedicure behandeling. Tijdens een pedicure behandeling komen de volgende dingen aan bod:

  • Eelt verwijderen
  • Nagels knippen
  • Likdoorns verwijderen
  • Voeten crème en scrub aanbrengen

Bij Pedicure Almere Muziekwijk komt de pedicure bij jou aan huis indien je in Amsterdam of Almere woont. Ideaal dus, want je kunt gewoon thuis wachten en je voeten laten verzorgen zonder dat je de deur uit hoeft!…

Sportblessures voorkomen door goede fysiotherapie

Er zijn een heleboel sportblessures te bedenken die je kan oplopen tijdens het sporten. Denk maar eens aan een potje voetbal, waarbij je je hamstring, enkelbanden of meniscus kan inscheuren. Dit zijn allemaal vervelende blessures met hele nare gevolgen, waar je jarenlang ergernis van zult hebben.

De grootste oorzaak voor het oplopen van sportblessures is dat er vaak te weinig kracht en stabiliteit is rond de gewrichten. Wij van Suzanweb.nl raden aan om altijd spierversterkende oefeningen te doen. Denk maar eens aan krachttrainingen in de fitness. Hierbij kan bijvoorbeeld een Fysio in Hilversum heel goed van pas komen.

Hoe voorkom ik een sportblessure?

Jaarlijks vallen er toch in Nederland ongeveer meer dan 5 miljoen sportblessures. Wij hopen met het geven van deze tips tot vermindering.

  1. Spierversterkende Oefeningen (stabiliteit, Coördinatie)
  2. Goede Schoenen
  3. Kleding
  4. Persoonlijke Bescherming
  5. Opbouw training
  6. Warming-Up
  7. Gezondheid

Waar wij bij Suzanweb.nl ons erg verbazen is dat veel sporters niet door hebben tijdens het sporten dat ze vaak slecht bezig zijn, en niet nadenken over het oplopen van een ernstige sportblessure zoals een meniscusscheur.

Opbouw sporttraining door Warming-up

Bij elke sport dat je beoefent, is de warming-up het allerbelangrijkste. Wees goed opgewarmd voordat je intensief gaat sporten zoals voetballen. Hierbij is het belangrijk dat de spieren goed warm en gestrekt zijn. Doe je dit niet? Dan kan je een heleboel nare blessures oplopen.

Een van die blessures zijn:

  • Kruisbandscheuren
  • Hamstringblessure
  • Verzwikkingen van de enkel